KATEGÓRIÁK
Cosuri gunoi





Termeni și condiții

Termeni și Condiții de Livrare (pe mai departe TCL)

Părțile contractante:

Comerciant:
Denumirea și sediul:
Gesserit Kft. H1036 Budapest, Kiskorona utca 8. II/12
Serviciul Clienți al Comerciantului: 1037 Budapest, Farkastorki lejtő 34/II

Client:
Orice persoană (persoane fizice, persoane juridice persoane particulare sau societăți comerciale fără personalitate juridică, organisme guvernamentale etc.), care dorește să intre într-o relație de afaceri cu Comerciantul.

Art. 1. Începerea contractului, procedura de ofertare

Pe site-urile sale, în magazinul on line, prin cataloagele sale în formă electronică și tipărită, prin publicațiile de publicitate (pe mai departe: în cataloagele sale) Comerciantul face publice ofertele sale cu caracter neobligatoriu. Prin completarea formularului de comandă atașat catalogului Comerciantului și trimiterea acestuia, sau telefonic, sau prin e-mail, sau prin fax, sau scrisoare, sau personal, Clientul comandă de la Comerciant produse sau servicii pentru el personal sau pentru compania sa.
Contractul dintre părți se încheie în cazul acceptă și confirmării comenzii conform prevederilor Art. 2.

Art. 2. Acceptarea și confirmarea comenzii:

2.1. După primirea comenzii, Comerciantul trimite o confirmare Clientului.
2.2. Dacă Clientul trimite comanda prin interfața de comandă aferentă catalogului, atunci confirmarea se face în doi pași. În prima etapă, sistemul trimite în mod automat o confirmare, care indică primirea comenzii.
Aceasta va conține informațiile de mai jos:

  • informațiile privitoare la produsul comandat, pe care Clientul le-a găsit în catalog,
  • datele de facturare, livrare și alte date furnizate de Client, și observații

Confirmarea trimisă în prima etapă nu înseamnă acceptarea comenzii de către Comerciant.

2.3. Comerciantul procesează comanda, respectiv solicitarea de ofertă primită. Pe parcursul procesării, dacă găsește date care trebuie coroborate, atunci va pune de acord solicitarea Clientului prin e-mail, telefonic etc. După aceasta va trimite o confirmare finală (pe mai departe: confirmare finală), care va conține termenul limită, prețul, paritatea, termenii de livrare, informațiile privind produsul, și orice alte informații asupra cărora s-a convenit. În cazul în care Clientul acceptă confirmarea finală, contractul dintre părți se consideră încheiat. (pe mai departe: contracte individuale) În confirmarea finală, Comerciantul are posibilitatea de a modifica prețul, conform și celor stabilite la Art. 7 privind limitarea răspunderii.

2.4. Dacă comanda nu este transmisă Comerciantului prin intermediul interfeței de comandă aferente catalogului, ci de ex. prin e-mail, fax, verbal, telefonic (pe mai departe: în alt fel), atunci confirmarea trimisă în prima etapă, așa cum se prevede la Art. 2.2, poate fi omisă. Procesarea acestor comenzi transmise în alt fel, precum și evenimentele ulterioare se fac conform celor descrise la Art. 2.3.

2.5. Referitor la cererile de ofertă care ajung la Comerciant prin intermediul interfeței de solicitare de ofertă și în alt fel, sunt valabile prevederile Art. 12, iar cu privire la procesarea lor, prevederile Art. 2.3.

2.6. Persoana care face comanda declară că are dreptul de a a face și de a desfășura în numele societății, instituției, organizației activități de plasare de comenzi, anulare de comenzi, solicitare de oferte și încheiere a altor activități comerciale. Astfel, comenzile plasate de acesta, anularea acestora, precum și alte negocieri comerciale vor putea fi considerate ca și valide de către Comerciant.

2.7. Pot apare situații în care Comerciantul nu trimite nici confirmare prealabilă și nici confirmare finală, dar își execută fizic obligațiile contractuale. În acest caz, contractul este încheiat în momentul executării fizice a acestuia.

Art. 3. Condiții de reziliere

Deoarece contractul este valabil în mediul precizat în Art. 12, Clientul are dreptul de reziliere conform celor de mai jos:

3.1. În cazul cumpărării on-line, respectiv pachet trimis prin poștă, regula principală este aceea că, în termen de 14 zile, Clientul poate rezilia contractul fără niciun motiv. Acest drept și-l poate exercita din ziua în care a preluat marfa, iar în cazul serviciilor, de la data încheierii contractului.

3.2. Este important ca intenția de reziliere să fie consemnată în scris, astfel ca în caz de dispute să poată dovedi data rezilierii.

3.3. În cazul în care Clientul își exercită dreptul de reziliere, prețul achitat îi va fi rambursat, cu condiția ca să returneze Comerciantului produsele achiziționate.

3.4. Cumpărarea din magazin on-line, din catalog sau respectiv comandă prin poștă este considerată a fi acea achiziție în care Clientul solicită ca produsul să-i fie livrat la adresa dată. Astfel el nu are posibilitatea de se informa cu privire la starea fizică și a altor caracteristici ale produsului.
În cazul în care Clientul preia personal produsul achiziționat, atunci nu mai există posibilitatea rezilierii ulterioare a contractului.

3.5. Costurile și riscul returnării produsului vor fi suportate de Client.

3.6. În caz de reziliere, Clientul trebuie să returneze produsul în termen de 14 zile la adresa validă a serviciului relații cu clienții, care este precizată în Termenii și condițiile de livrare! În caz contrar, Comerciantul nu are obligația de a lua înapoi produsul și de a rambursa prețul acestuia.

3.7. În caz de exercitare a dreptului de reziliere și garanție, Comerciantul nu va prelua un pachet trimis cu plata ramburs.

3.8. În cazul rezilierii valide a contractului și a returnării produselor în stare corespunzătoare, Comerciantul are obligația de a restitui Clientului contravaloarea acestora în termen de 30 de zile. Restituirea se poate face la Biroul Serviciu Clienți al Comerciantului, prin transfer bancar sau cu mandat poștal. Costurile trimiterii banilor cu mandat poștal sau ale transferului bancar în străinătate (minimum 13 €) vor fi suportate de Client. Comerciantul se obligă să suporte el costurile transferului bancar în țară. Costurile transportului Clientului pentru a ajunge la Biroul Serviciu Clienți al Comerciantului cad în sarcina Clientului.

3.9. În situația în care Clientul reziliază contractul după ce a preluat bunurile, el este cel care va suporta costurile de transport, chiar și atunci dacă pe factură acestea nu apar detaliate separat sau dacă apare doar o parte a acestora.

3.10. Clientul poate rezilia contractul chiar și înainte de a prelua produsele comandate, dar în acest caz are obligația de a notifica în scris Comerciantul că nu va prelua produsele și în consecință să nu le mai expedieze. Dacă omite să facă această notificare, Comerciantul va primi dublul costurilor stabilite la Art. 3.11 (costuri de transport dus-întors). Comerciantul va primi dublul costurilor stabilite la Art. 3.11 și în cazul în care acesta a predat deja produsele unui curier (DPD, Posta, GLS, Trans-o-flex etc.) sau dacă Comerciantul a trimis deja produsele cu propriile sale mijloace de transport.

3.11. În cazul rezilierii contractului, are dreptul de a primi contravaloarea costurilor de transport și manipulare a produselor de mai jos (transport de la Comerciant la Client):

  • în caz de transport colete mici pe teritoriul Ungariei minimum 3.000 Ft + TVA/colet, în caz de transport pe palet 8.000 Ft + TVA/palet.
  • în caz de transport colete mici pe teritoriul Germaniei, Slovaciei, Cehiei, României, Austriei, Poloniei, Croației și Sloveniei 35 € + TVA/colet, în caz de transport pe 70 €+ TVA/palet.

3.12. Sumele precizate la Art. 3.11. i se cuvin Comerciantului și în cazul în care pe factură figurează valori mai mici decât acestea. Dacă pe factură figurează valori mai mari, atunci se vor lua în considerare costurile de transport facturate.

3.13. Cheltuielile stabilite prin Art. 3.11. și Art. 3.12. nu vor fi contestate de Client. Comerciantul are dreptul de a factura aceste sume și de a le recupera de la Client.

3.14. Dreptul la reziliere nu poate fi exercitat în cazul fabricației individuale, importului individual, respectiv ulterior achiziției sau vizionării de mostre. Aceste situații vor fi tratate de către părți ca o angajare a Comerciantului de către Client de a efectua o fabricație, import, export sau altă activitate. În aceste situații contractului nu i se vor aplica în niciun caz prevederile referitoare la cumpărăturile făcute prin internet.

3.15. În cazul fabricației individuale, Comerciantul poate pune condiția achitării unui avans sau a plății în avans prin transfer bancar.
În cazul comenzii unui produs cu fabricație individuală, Clientul nu poate rezilia contractul ulterior lansării producției. El este obligat să preia produsul când acesta îi este livrat. Înainte de lansarea în producție, Clientul își poate exercita dreptul de reziliere, dar are obligația de a suporta cheltuielile Comerciantului survenite până la acel moment

Art. 4. Termene și costuri de livrare:

4.1. În oferta Comerciantului se află produse pe care acesta le are în stoc, precum și produse pe care trebuie să le procure, să le fabrice el sau să comande fabricarea acestora (pe mai departe: produse care nu se află în stoc).
Indiferent care dintre aceste produse fac obiectul contractului dintre părți, termenul de livrare menționat în confirmarea finală este cel care trebuie avut în vedere.
Termene de livrare în general:

  • Produsele care se află în stoc sunt predate curierului în general în termen de 1-3 zile lucrătoare de la acceptarea confirmării finale. Curierul livrează coletul în termen de 1-3 zile lucrătoare de la data preluării acestuia.
  • Comerciantul poate livra produsele care nu se află în stoc în aproximativ 1-6 săptămâni.

4.2. Costurile de livrare depind de valoarea comenzii, de greutate, transportabilitate, mărime, de distanță etc. Comerciantul poate include în preț costurile de transport, total sau parțial, sau le poate factura Clientului. Comerciantul oferă permanent informații cu privire la costurile de transport în cataloagele sale, dar cel mai târziu în confirmarea finală.

Art. 5. Cumpărarea de mostre

5.1. La comandarea unui număr mare de bucăți, ori în cazul producției individuale etc., Comerciantul poate hotărâ ca prima dată să fabrice o mostră pe care să o trimită Clientului gratis sau contra cost. Producția va fi continuată numai în cazul în care Clientul a studiat produsul și l-a aprobat.
De asemenea și Clientul poate beneficia de această posibilitate de a achiziționa prima dată o mostră și după analizarea și aprobarea acesteia să mențină comanda sau să renunțe la ea.

5.2. Părțile convin că pentru comanda menținută după cumpărarea unei mostre să fie aplicabili termenii și condițiile cumpărării de mostre și în niciun caz prevederile de reziliere valabile pentru cumpărăturile prin internet cu colet trimis prin poștă.

5.3. Achitarea prețului mostrei se face conform prevederilor Art. 6 al Termenilor de plată. În cazul cumpărării de mostră, termenul de livrare se socotește după analizarea și aprobarea acesteia, cu condiția ca prevederile Art. 6 să fie satisfăcute de Client.

5.4. În cazul în care Clientul renunță la intenția de cumpărare după analizarea mostrei, el va primi înapoi prețul achitat dacă trimite produsul înapoi Comerciantului. Condițiile returnării sunt reglementate de prevederile Art. 4 Termeni de reziliere.

5.5. În cazul în care rezilierea se face din motive de calitate, iar acest lucru este notificat în scris Comerciantului de către Client, Comerciantul este obligat să asigure transportul produselor și să suporte cheltuielile de transport.

5.6. În cazul în care Clientul a analizat și acceptat mostra, el nu mai poate renunța la recepție și nici la satisfacerea obligațiilor financiare.

5.7. Dacă Comerciantul este cel care se ocupă de asigurarea transportului, Clientul trebuie să-i acorde tot sprijinul și să predea bunurile curierului trimis de către Comerciant. Pentru acest ajutor, Clientul nu va primi nicio remunerație sau compensație.

Art. 6. Condiții de plată:

Pentru achitarea prețului produsului comandat, părțile convin asupra modalităților de mai jos:

  • plata în avans (prin transfer bancar)
  • plata cu card bancar: PayPal
  • în numerar la primire (plata la livrare)

Sumele cuprinse între 0-499 € pot fi achitate în numerar la primirea pachetului, iar sumele mai mari pot fi achitate în avans fie prin PayPal cu ajutorul cardului bancar, fie prin transfer bancar. Dacă contravaloarea comenzii depășește această sumă, și Clientul insistă să plătească în numerar la primirea pachetului, atunci Comerciantul va face mai multe livrări parțiale.
În cazul fabricației individuale, Comerciantul poate pune condiția achitării unui avans sau a plații în avans prin transfer bancar.
În cazul achiziționării de mostră, după verificarea și acceptarea mostrei, fabricația va continua și termenele de livrare încep a fi socotite dacă suma reprezentând prețul de vânzare apare creditată în contul bancar sau contul PayPal al Comerciantului.
Comerciantul poate decide să ofere Clientului posibilitate amânării plății (credit marfar), luând în considerare evaluarea, calificarea, evaluarea riscului etc. propriului său client.
În cazul plății amânate, dacă Clientul nu își îndeplinește obligațiile la timp, acesta va fi obligat la plata unei dobânzi comerciale anuale de 30% către Comerciant. La calculul dobânzii de întârziere se va lua în calcul un an de 365 de zile.
Comerciantul poate pretinde dobânda de întârziere și penalizarea stipulată prin Art. 9 și în cazul în care între timp Clientul și-a îndeplinit obligațiile.

Art. 7. Limitarea responsabilităților

7.1. Pot apărea situații în care în magazinul, catalogul, prospectele tipărite ale Comerciantului, de exemplu din cauza problemelor în prelucrarea datelor și a celor informatice etc., prețurile afișate și/sau alte informații să apară greșit, incorect. La prelucrarea comenzilor, Comerciantul va corecta aceste inadvertențe prin confirmarea pe care o trimite. Comerciantul nu va fi răspunzător pentru afișarea incorectă sau greșită a prețurilor și a altor informații. Comerciantul nu are obligația de livrare la prețurile afișate în cataloage. În situația în care afișarea greșită se referă la vreo caracteristică a produsului, și aceasta nu este corectată de Comerciant în confirmarea finală, Clientul are dreptul de a rezilia contractul în termen de 14 zile de la livrare din motiv de livrare greșită. În cazul rezilierii, Clientul are dreptul de a i se rambursa prețul împreună cu costurile de transport facturare. În afară de rambursarea prețului de achiziție, Clientul nu poate solicita alte compensații de la Comerciant. Dacă în termen de 14 zile Clientul nu trimite o notificare scrisă cu privire la intenția sa de reziliere a contractului, acest drept de reziliere nu și-l mai poate exercita mai târziu și nu mai poate pretinde rambursarea prețului de achiziție și a altor cheltuieli de la Comerciant.

7.2. În cazul în care oricare dintre articolele contractului nu ar fi valabil, celelalte articole rămân valide și astfel contractul este valabil cu excepția articolului invalabil.

Art. 8. Termeni de garanție

Comerciantul, pe lângă faptul că își asumă toate obligațiile de acordare a garanției stabilite prin lege și normativele în vigoare, acesta poate opera și un sistem de garanție premium.
În cadrul sistemului de garanție premium, Comerciantul se obligă să suporte costurile de transport dus-întors pentru produsele cu probleme în garanție, returnate acestuia prin poștă, în cazul în care respectivele produse au probleme reale în garanție. Costurile astfel asumate nu pot depăși suma de 30 €. Această prevedere este adoptată în mod expres de către părți.
În cadrul sistemului de garanție premium se pot folosi metode de compensare, schimbare, restituire totală sau parțială în bani, compensarea cheltuielilor de transport, cadouri etc., dar întotdeauna aplicându-se o soluție care a fost convenită cu Clientul.

Art. 9. Menținerea titlului de proprietate

Oricare ar fi modalitatea de plată aleasă de părți, titlul de proprietate va fi păstrat de către Comerciant până la achitarea prețului de vânzare. Achitare este considerată a fi atunci când suma reprezentând prețul de vânzare este primită în numerar de Comerciant, sau în cazul plății ramburs, de către curier sau un agent al Comerciantului, sau când banii ajung în contul Comerciantului sau agentului său, sau al depozitarului acestuia. Comerciantul este liber să facă ce dorește cu produsele a căror preț nu a fost achitat, le poate lua înapoi, le poate livra mai departe etc. iar Clientul nu poate să împiedice acest lucru, ci dimpotrivă trebuie să-l susțină. În cazul în care Clientul împiedică pe Comerciant în exercitarea dreptului să privind titlul de proprietate asupra bunurilor, acesta din urmă va avea dreptul la daune-interese. Penalitățile plătite vor fi de 1% per zi din valoarea facturată a bunurilor.

Art. 10. Angajarea de subcontractori

Comerciantul își rezervă dreptul de a angaja subcontractori pentru desfășurarea activităților de fabricație, ambalare a produselor, precum și a altor activități de lucru ale sale.

Art. 11. Dispute și aspecte nereglementate

Dacă ar apărea dispute legate de varianta de bază în limba maghiară a termenilor contractuali și traducerile acestora, prevederile în limba maghiară  vor fi cele valabile și se va acționa în baza acestora.
Termenele de livrare au caracter informativ și se referă la o activitate desfășurată în condiții normale, comerciantul își rezervă dreptul de a se abate de la acestea, și de aceea eventualele daune rezultate din întârzieri de livrare nu pot fi imputate Comerciantului. De asemenea, Comerciantului nu îi pot fi imputate nici daunele rezultate din întârzieri ale curierului sau ale altor agenți.
Dreptul de compensare: în caz de dispute, Comerciantul poate beneficia de dreptul de recuperare prin compensare, pe când Clientul renunță la acest drept.

Art. 12. Legislație aplicabilă

12.1. În toate disputele legate de relațiile legale reglementate prin prezentul document, Comerciantul și Clientul convin ca legislația maghiară să fie cea aplicabilă și guvernantă, adică convin ca prevederile Acordului de la Viena privind comerțul internațional cu mărfuri să nu fie aplicabile. În cazul în care părțile nu pot în primul rând rezolva disputele pe cale amiabilă, se vor supune jurisdicției exclusive a Judecătoriei Sectoriale Centrale Buda – în funcție de jurisdicție.

12.2. Comerciantul își desfășoară activitatea de comercializare a produselor din cataloagele sale numai conform prevederilor termenilor și condițiilor de livrare, acestea fiind cele care vor fi luate în considerare la încheierea oricărui contract dintre Client și Comerciant. În toate cataloagele Comerciantului există atenționări pentru citirea și luarea la cunoștință a termenilor și condițiilor de livrare. Comerciantul presupune că dacă Clientul a găsit cataloagele sale și comandă produse aflate în acestea, sau se interesează de ele, atunci el citește și Termenii și condițiile de livrare, le ia la cunoștință și se obligă să le respecte.

Art. 13. Acceptarea TCL
În cazul în care Clientul nu declară explicit în prima comunicare scrisă trimisă Comerciantului că acceptă și a luat la cunoștință TCL, în prima sa comunicare sau înștiințare scrisă, Comerciantul îi va trimite acestuia termenii și condițiile generale – cu o atenționare expresă asupra acestora. Clientul are obligația de a declara că a luat la cunoștință aceste prevederi, le înțelege și se obligă să le respecte. Dacă contractul între părți se încheie fără o declarație separată, și nu se poate stabili că TCL au devenit parte integrantă a contractului în una din modalitățile de mai sus, atunci Comerciantul are obligația de a trimite separat TCL Clientului.


Quick Links